 | ČLÁNKY - Články / Informácie |
| |  | | | |  |
| | | | |  | |  | | | Kesko Racing v Prešove zradili brzdy
Juraj Keszi s Paľom Helméczym si po vypadnutí z Miskolc Rally chceli vylepšiť bodové konto v rámci Rally Prešov, brzdy Seatu Leon TDi odetého vo farbách Kesko Racing Team však boli proti.
„Naši mechanici ešte pred štartom Rally Prešov kontrolovali, či je v našom Seate dostatok brzdovej kvapaliny, ja som po ceste na úvodnú rýchlostnú skúšku XXI. Rally prešov skúšal funkčnosť bŕzd, pričom všetko bolo absolútne v poriadku. Po štarte do mestskej okruhovej skúšky som pred prvou vážnejšou zákrutou išiel na brzdy a zrazu som šliapol do prázdna. Tento okamih sa mi ešte podarilo skorigovať, keď som auto poslal do zákruty cez ručnú brzdu, ktorá má našťastie samostatný okruh. Následne, na rovine, ktorá nasledovala som skúšal brzdový pedál našliapať a zdalo sa, že predsa len brzdy budú fungovať. V nasledujúcej zákrute, čo bol vracák pod mostom v Ľuboticiach som znovu šliapol do prázdna a následne som sa snažil zase Seat do zákruty nejako s pomocou ručnej brzdy poskladať, ale trafili sme obrubník. Bolo jasné, že takto sa pokračovať nedá a tak sme to už iba vo voľnejšom tempe dokrúžili do cieľa, kde sme odovzdali jazdný výkaz. Nasledovala pomalá cesta do servisnej zóny, kde sme ihneď pobalili veci a dosť znechutení sme sa pobrali domov. Toto vypadnutie ma nesmierne mrzí, keďže je to už druhá súťaž bez bodového zisku. Na druhej strane som rád, že sa porucha prejavila už na mestskom okruhu, kde to nebolo tak nebezpečné, ako na klasickej rýchlostnej skúške, kde by sme asi skončili medzi stromami, v lese a bohvie ako by to dopadlo. V tomto roku si na nás nejako zasadla smola a musíme to už konečne prelomiť,“ opísal dôvod odstúpenia z Rally Prešov Juraj Keszi.
Kesko Racing Team mal v pláne odštartovať až na Rally Lubeník, po tomto prešovskom incidente však Juraj Keszi nechce nechať nič na náhodu: „Takto to ďalej nejde. Je jasné, že auto treba pred každou súťažou poriadne odskúšať, krátky test asi nestačí a preto uvažujem, že sa prihlásim na podujatie Moris Cup Jahodná, ktoré je súčasťou seriálu pretekov automobilov do vrchu. Tam by som pred Rally Lubeník vedel poriadne, v ostrých podmienkach náš Seat odskúšať.“
O tom, ako dopadne myšlienka absolvovať preteky automobilov do vrchu na Jahodnej a či sa týchto pretekov zúčastní iba Juraj Keszi na Seate Leon TDi, alebo aj Fero Fusko na Škode Fabia vás budeme informovať.
Miro Majláth
| | |  | |  | |
| | | | | | | | | | |
| | | | | |
1. |
Grzyb |
161 |
2. |
Drotár |
152 |
3. |
Kukučka
|
125
|
4. |
Majerčák |
99 |
5. |
Chvála
|
85 |
6. |
Hanuš |
81
|
7. |
Valoušek
|
75 |
8. |
Béreš ml.
|
72 |
9. |
Trencseny |
67
|
10. |
Cserhalmi |
65
|
1. |
L Racing s.r.o. B |
268
|
2. |
Drotár Autošport |
266 |
3. |
L Racing s.r.o. A |
196 |
4. |
Subaru Komárno RT |
111
|
1. |
Kundlák |
145
|
|
2. |
Haluška |
131
|
|
3. |
Švec |
128
|
|
4. |
Vrábeľ |
94
|
|
5. |
Šablatúra |
67
|
|
6. |
Debnár |
69
|
|
7. |
Polovka |
65
|
|
8. |
Pazderák
|
55 |
|
9. |
Revák |
39
|
|
10. |
Kacvinský |
30
|
|
| | | | | |
|