| | | | | | | | | | |  | |  | | | Dnes prinášame ďalší, zo série zimných rozhovorov, kde mapujeme kariéry posádok, ktoré vídavate na tratiach slovenských rally. Dnes to bude vlastne "dvojrozhovor", kedže sme sa porozprávali s oboma členmi posádky Tibor Šamo - Jozef Tischler.
Táto košická posádka sa už dlhoročne zúčastňuje skoro všetkých podujatí, ktoré sa konajú, dokonca Jozef Tischler je za posledných 5 sezón druhým najčastejšie štartujúcim slovenským spolujazdcom. V zbierke mu chýba len jeden-jediný.
Pred sezónou došlo v ich prípade k zmene pretekárskej techniky, čím sa presunuli z N-kových vozidiel do kategórie ostrých A-čok. Aj o tom, čo ich k tomu viedlo a ako sú spokojní zatiaľ so svojimi výsledkami sa dozviete z ich odpovedí.
|
Foto: RallyPortal.sk
|
Tibor Šamo
Pri tvojich začiatkoch v rally sme ťa videli na mieste spolujazdca. Vedel by si si sám seba predstaviť ešte na mieste spolujazdca? Áno, na súťaži Rally Snina v roku 2005. Bolo to zaujimavé a hlavne poučné. Vlastne spolujazdcom vôbec nezávidim. Áno, rad by som sa zviezol ale len zo zábavy. napr: s Ďurim Ballom na jeho žiguláku. :)
Na všetkých súťažiach ti diktoval rozpis Jozef Tischler. Čiže by si ho za nikoho iného nevymenil? V mojich začiatkoch ma navigoval Peter Oravkin, ktorému to išlo výborne. Bol veľký predpoklad, že s jeho hlavou to dotiahne medzi slávne mená, no rozhodol sa pre svoj osobný rast. S Jožom som od roku 2007 až po súčasnosť. Je veľmi dobrý spolujazdec "až na malé výnimky" :) . Rozhodne nie je vôbec dôvod ho meniť. Nemením za nikoho.
V prvých troch rokoch tvojej kariéry si na vozidlách Škoda Felicia a Opel Astra až na malé výnimky vždy došiel do cieľa. Za posledné 2 roky ťa ale na cieľových rampách vídame len málokedy. Čo je príčinou tejto zmeny? Felicia bola veľmi spoľahlivá, veď za 4 roky sme nedošli iba 2 závody. V roku 2009 sme presedlali do silnejšieho Oplu Astra - bývalá N3 a prvý rok sme pre poruchu nedošli iba Rally Eger. V tomto roku sme sa stali aj vicemajstri v triede. Druhý rok bol zatiaľ najhorší, keď vlastne trištvrte súťaží sme nedošli. Opel nám zobral veľmi veľa zo sebavedomia, čo sa podpísalo aj pod našu jazdu.
Na začiatku sezóny si zmenil vozidlo, keď si N-kový Opel Astra vymenil za A-čkový Citroen Saxo. Neľutuješ svoje rozhodnutie, kedže v triede 6, do ktorej si patril, jazdili oveľa mladšie a výkonnejšie vozidlá? Saxo som zobral ako novú výzvu. Dnes viem, že sa to celkom podarilo. Saxo mi najviac pripomína Feliciu akurát, že ide 2x rýchlejšie :). Zatiaľ naj súťaž s týmto vozidlom, ktorú si s Jožom pochvaľujeme bola práve posledná Rally Košice, aj napriek problémom, ktoré nás postihli. Samozrejme na novšie vozidlá to už asi nemá.
Vystriedal si už tri rôzne vozidlá. Ktoré ti najviac prirástlo k srdcu? :) Všetky. Zatiaľ najviac asi Felda, ale Saxo sa veľmi blíži k môjmu srdcu :) ale aj Oplík, ktorý ma však veľmi sklamal. Hovorí sa, že s Oplom tam - vlakom späť.
Máš už nejakú predstavu o sezóne 2012. S čím a s kým by sme ťa mali vidieť? Ak všetko dobre pôjde, tak by sme mali ísť celú sezónu, samozrejme v tejto chvíli to ešte neviem. Ostaneme pri overenej zostave, čiže Jožo Tischler a Citroen Saxo triedy 6.
|
Foto: RallyPortal.sk
|
Máš nejaké vysnívané vozidlo, na ktorom by si sa chcel zviesť? Tých aut je viac :). Mojím snom je si vyskúšať veľký kit ako bol Seat Ibiza, Peugeot 306 maxi alebo Octavia Kit Car. Tieto autá boli asi naj tej doby. Krásny vzhľad a hlavne prekrásny zvuk. Uvidíme, čo čas prinesie.
Málokedy je robený rozhovor aj s jazdcom aj s navigátorom zároveň. Preto sme sa rozhodli vyspovedať nie len Tibora ale aj Ďodiho a priniesť tak čitateľom komplexnejší pohľad na túto sympatickú posádku. Tí, ktorí ich poznajú, mi dajú za pravdu, že tak, ako v tomto rozhovore aj počas ich spoločných pretekov túto dvojicu úsmev a dobrá nálada sprevádza všade. Posádku Šamo - Tischler by sme teda určite zaradili na popredné miesta v hodnotení za rozdávanie dobrej nálady a pozitívneho prístupu v tomto motoristickom športe. Koniec koncov, kto neverí, nech si pozrie fotky oboch pretekárov v našom archíve, ktoré ich dobré nálady dokonale vystihujú. Tak ako Tiborove tak aj nasledújúce Jožkove odpovede sú plné dobrej nálady a entuziazmu.
Jozef Tischler
Až na malé výnimky si všetky podujatia absolvoval ako spolujazdec Tibora Šama. Ešte vás to spolu baví alebo sa už sem-tam prejavuje ponorková choroba? HM baví ma to s ním stále, sem tam sme mali nejakú ponorku, ale len takú krátkodobu, asi tak na pol hodinku. Tibi je dobrý jazdec a teraz, keď máme Saxo, tak sa snažíme dostať aspoň tam, kde sme boli.
|
Foto: RallyPortal.sk
|
Po jednon preteku si odjazdil s Mirom Krbaťom a Petrom Jurečkom. Bolo to iné ako s Tiborom? Musel si meniť svoje zaužívané zvyky? Dá sa povedať, že u Mira Krbaťu som bol ako dozor, kedže v tej dobe začínal. Tým nechcem povedať, že som nejaký učiteľ, stále sa mám čo učiť. S Peťom to bolo trošičku iné, hlavne čo sa rozpisu týka používal Peťo jednoduchší rozpis. Návyky, ktoré mám som meniť nemusel a dúfam, že nikdy ani meniť nebudem. S oboma sa mi išlo super, obaja a rovnako aj Tibi sú dobrí "kerovci"xi. Peťo má, teda mal iný štýl jazdy, taký skôr šmykľavý, často auto dával do powerslidu. Miro je mladý a dravý. Tibi má radšej rýchlu a čistú stopu.
Za posledných päť sezón si vynechal len jedno podujatie v rámci MSR. Z tohto pohľadu ti patrí druhé miesto najčastejšie štartujúceho spolujazdca. Uvedomil si si niekedy tento fakt? Wau, to som ani netušil, čize som si to ani neuvedomil. Sakra, kto je prvý :)
Ešte pamätáš, ktorý štart ti chýba? :) Myslím, že to je tohtoročný Eger 2011, čo je škoda.
|
Foto: RallyPortal.sk
|
Vieš si predstaviť svoj život bez rally, resp. motoristického športu? To teda neviem, bolo by to pre mňa tažké. Ľudia, ktorí ma poznajú vedia, že keď môžem, tak rád prídem, alebo sa zúčastním preteku. Kedysi dávno som na Rally Prešov išiel deň dopredu, len aby som chytil ten najlepší flek v lese. Bola to RS Cemjata.
Na ktoré doteraz absolvované podujatie máš najkrajšie spomienky a prečo? No je ich viac, neviem či zrovna najkrajšie, ale silné spomienky sú na moju prvú súťaž. Bola ňou Rally Púchou 2007. Samozrejme, že pred pretekom som bol nervózny, ráno pred štartom som si dal bagetu s majonézou a na konci RS som vracal. Tibi sa mi potom priznal, že išiel so mnou ako s predošlím spolujazdcom. V tom roku sme sa stali aj majstrami v triede N1. Nazvali sme ho vygrcací titul :)
Nechcel si si to niekedy aj ty vyskúšať za volantom? Či už v rally, na kopci, alebo pri nejakom “amatérskom podujatí”? Samozrejme že chcel, aj som si vyskúšal. Išiel som kopec Dobšinu a aj Vranovský slalom. V Dobšinej ma potešilo, že som za Tiborom zaostal o 6s. Oba tieto preteky som štartoval na Felicii. Zúčastnil som sa na amatérskom preteku v Gyňove tiež na felde, nebol to síce plnohodnotný súťažák, ale dalo sa. Amatérskych pretekov sa zúčastňujem aj teraz, ale skôr ako výpomoc pri oragnizovaní alebo ako predjazdec.
|
Foto: RallyPortal.sk
|
Obom pretekárom ďakujeme za zaujímavý rozhovor a držíme im palce, aby v sezóne 2012 ich Citroen Saxo poslúchal a umožnil im ukázať ich motoristické schopnosti a potešiť divákov a fanúšikov rally.
RallyPortal
| | |  | |  | |
| | | | |
| | | | | |
1. |
Grzyb |
161 |
2. |
Drotár |
152 |
3. |
Kukučka
|
125
|
4. |
Majerčák |
99 |
5. |
Chvála
|
85 |
6. |
Hanuš |
81
|
7. |
Valoušek
|
75 |
8. |
Béreš ml.
|
72 |
9. |
Trencseny |
67
|
10. |
Cserhalmi |
65
|
1. |
L Racing s.r.o. B |
268
|
2. |
Drotár Autošport |
266 |
3. |
L Racing s.r.o. A |
196 |
4. |
Subaru Komárno RT |
111
|
1. |
Kundlák |
145
|
|
2. |
Haluška |
131
|
|
3. |
Švec |
128
|
|
4. |
Vrábeľ |
94
|
|
5. |
Šablatúra |
67
|
|
6. |
Debnár |
69
|
|
7. |
Polovka |
65
|
|
8. |
Pazderák
|
55 |
|
9. |
Revák |
39
|
|
10. |
Kacvinský |
30
|
|
| | | | | |
|