ČLÁNKY - Rozhovory
1 / 3
Úvodný názov vystihuje mladú, úspešnú,  prešovskú posádku SRT Motorsportu, Tomáša Konečného a Matúša Lejka, jazdiacich na Suzuki Swift . Ešte pred tromi rokmi začínali svoju motoristickú kariéru v MRC, a po úspechu sa s ambíciami pokúsili zdokonaliť nielen jazdeckú techniku, ale aj nazbierať nové skúsenosti na náročnejších tratiach, a to v SRP. Táto zohratá posádka na začiatku sezóny  2011 urobila rozumné rozhodnutie, ktoré na konci tejto sezóny prinieslo svoje ovocie v podobe úspešne zvládnutej sezóny už vo veľkom majstráku v národnej triede F1. Za tri roky sa ukážkovo prepracovala z amatérskych pretekov na posádku jazdiacu Majstrovstvá Slovenskej republiky v rally. Počas týchto troch rokov boli určite chvíle, kedy sa darilo viac a aj menej.



Komu alebo čomu vďačíš za to, že tvoja kariéra v tomto automobilovom športe takto plynule nasleduje stále ďalej a ďalej?
„Je to súhrn viacerých vecí. Občas je veľmi náročné robiť to, čo robíme, obzvlášť, keď sa to snažíme robiť poriadne. Ja som mal šťastie, že sa v mojom okolí zišla skupina ľudí, ktorí sa vedeli zapáliť pre vec a pracovať pre spoločný cieľ. A keď sa k tomu pridá výdrž a tá správna motivácia v podobe dobrých výsledkov, ide to. Vždy, keď sa do niečoho púšťam stanovujem si ciele, zväčša však nemajú dátum. To, že budeme chcieť stúpať smerom k MSR bolo jasné, ale že to pôjde tak rýchlo, to nikto netušil.“ 



Asi najväčší „motoristický“ krok ste urobili na začiatku sezóny, keď ste sa ako posádka zúčastnili na Rally Eger v Maďarsku, ktorá bola dvojdňovým pretekom. Ak si to rozmeníme na drobné, tak ste vlastne za tie dva dni akoby absolvovali štyri SRPčkárske preteky naraz. Bolo to naozaj štvornásobne náročnejšie alebo ste tento prvý veľký pretek vnímali inak?
„Eger bol pre nás krst ohňom aj napriek tomu, že sme vďaka SRP už mali skúsenosť s formátom súťaže a dá sa povedať, že sme vedeli, do čoho ideme. Nechceli sme nič podceniť, a tak som sa rozhodol podriadiť všetko dojazdu do cieľa. Tak trochu som dúfal, že to množstvo kilometrov utlmí  trochu hlad po ostrých kilometroch, ale nestalo sa. Naopak, dá sa povedať, že štvornásobne dlhším pretekom sa štvornásobne zvýšila chuť jazdiť. “



Sezónu môžete viac menej hodnotiť ako úspešnú. Nezúčastnili ste sa jedine na poľskom preteku Rally Rzeszow. Menej úspešný bol však asi Rally Lubeník, na ktorom ste prvýkrát odstúpili. Sú to skúsenosti, ktoré si odnášate do ďalšej sezóny?
„Rzeszow bol jeden z pretekov, na ktorý som sa od začiatku roka veľmi tešil, pretože ho množstvo jazdcov označuje za veľmi náročný a prirovnávali ho dokonca k slávnej Barumke. To, že sa nepodarilo naplniť rozpočet, ma mrzelo veľmi dlho. Lubeník bol ako nočná mora! :) Začal sa síce pekne: po obhliadkach trate sme mali dobrý pocit, tešili sme sa najmä na Chválovú, ktorá po minulom roku patrí medzi moje najobľúbenejšie rýchlostky. Potom sa však všetko začalo nepochopiteľne sypať. Aj keď sme si mysleli, že sa nám v noci podarilo odstrániť všetky problémy. Ráno bolo totiž všetko pripravené a zdalo sa, že sa pekne zvezieme, no už v polovici prvej RS, auto začalo strácať výkon a v jej cieli sme odovzdali jazdný výkaz a pretek sa pre nás skončil. Je to ale skúsenosť, ktorá ma presvedčila o flexibilite môjho tímu. Poučili sme sa.“



Okrem už spomínaných pretekov ste odštartovali aj na Rally Prešov, Tribeč a Košice. Tieto súťaže sa od seba dosť líšia. Zatiaľ čo Prešov bol domácim podujatím so známymi RSkami, Tribeč bol po dlhom čase znovu obnovenou súťažou, kde bola ako na jedinom podujatí zaradená mestská rýchlostná skúška a trate boli kratšie a Rally Košice, ktoré sa naopak ako ostatné súťaže išli v daždi a za mokra. Ktorá súťaž a prečo na teba zapôsobila najviac?
„Každá mala niečo, čo sa mi páčilo a zároveň na každej boli veci, ktoré mi vyhovovali menej. Mám však rád náročné podmienky a tie vďaka počasiu boli tento rok v Košiciach.“



V závere sezóny ste mali len krôčik k titulu Majstra v triede F1. Toto sklamanie čiastočne vyvážilo ocenenie SRTeam Objav roka, ktoré Ti, Tomáš, bolo udelené na vyhlasovaní Majstrov volantu v automobilových pretekov minulú sobotu v Nitre. Vnímaš to ako satisfakciu a zároveň motiváciu na ďalšiu sezónu?
„Vnímam to ako zadosťučinenie, ale zároveň ako záväzok. V budúcich sezónach to budeme musieť potvrdiť. To, že sme kvôli slabému obsadeniu triedy nakoniec oficiálne nezískali titul, ma veľmi mrzelo, ale zobral som si z toho to dobré a motivuje ma to k tomu, aby som na budúci rok (aj za cenu zmeny auta) našiel v niektorej z tried konkurenciu a mohol poriadne zabojovať! Mrzí ma len, že na ocenenie „Objav roka“ nemám žiadnu hmotnú spomienku. Niečo, čo by som si vyložil na poličku, aby mi to dennodenne pripomínalo prvý veľký úspech.“


Po ocenení SRTeam Objav roka bol Tomáš oslovený aj Rádiom Prešov na krátky rozhovor o uplynulej sezóne ale aj o jeho pôsobení v rally doposiaľ. RallyPortal našim čitateľom s radosťou prináša zostrih z tohto rozhovoru





Myslím, že budeme hovoriť za všetkých priaznivcov rally, ak Ti pogratulujeme k úspechom tejto sezóny, zaželáme veľa šťastných kilometrov v tej prichádzajúcej a poďakujeme nielen za krásne prejazdy, ale aj snahu zviditeľniť rally ako kráľovnú motoristického športu.

RallyPortal


 Rozhovor s Michaelou Debnárovou12.11.2011  15:02
PORADIE 2014


JAZDCI MSR
1.  Grzyb 161
2.  Drotár 152
3.  Kukučka
125
4.  Majerčák 99
5.  Chvála
85
6.  Hanuš 81
7.  Valoušek
75
8.  Béreš ml.
72
9.  Trencseny 67
10.  Cserhalmi 65
 
SÚŤAŽ TEAMOV
1.  L Racing s.r.o. B 268
2.  Drotár Autošport 266
3.  L Racing s.r.o. A 196
4.  Subaru Komárno RT 111
 
JAZDCI SRP
1.  Kundlák 145

2.  Haluška 131

3.  Švec 128

4.  Vrábeľ 94

5.  Šablatúra 67

6.  Debnár 69

7.  Polovka 65

8.  Pazderák
55

9.  Revák 39

10.  Kacvinský 30

   rallyportal.sk - internetový portál o slovenskej rallyrp @ rallyportal . sk Copyright © 2011 rallyportal.sk