 | TLAČOVÉ SPRÁVY - Rally komisia |
| |  | | | |  |
| | | | | | | | | | | | | | |  | |  | | |
Nové FIA triedy pre súťažné vozidlá v rally 2014
V týchto dňoch FIA postupne zverejňuje predpisy pre sezónu 2014. Ako sme informovali v predošlej správe FIA dňa 4. decembra 2013 schválila zmenu zadelenia súťažných vozidiel do jednotlivých tried. Zachovala systém, ktorý kombinuje navzájom vozidlá starších skupín N a A s novou skupinou R ale znížila pôvodný počet tried z 10 na 6, čiže vytvorila triedy RC1 až RC5 + triedu RGT. Zachovala aj systém, že čím silnejšie auto, tým nižšie číslo triedy. Nové rozdelenie do tried vyzerá nasledovne:
RC1 WRC: 1,6 turbomotor RC2 S2000-Rally: 1,6 turbomotor s 30 mm restriktorom S2000-Rally: 2,0 atmosferický motor skupina R5 (VR5) skupina R4 (VR4) skupina N s objemom nad 2000 cm3 (bývalé N4) RGT RC3 skupina A s objemom nad 1600 cm3 a do 2000 cm3 Super 1600 R2 (nad 1600 cm3 a do 2000 cm3 – VR2C) R3 (atmo / s objemom nad 1600 cm3 a do 2000 cm3 – VR3C) R3 (turbo/ s objemom do 1620 cm3 / nominálny objem – VR3T) R3 (diesel/ s objemom do 2000 cm3 / nominálny objem – VR3D) RC4 skupina A, s objemom do 1600 cm3 R2 (nad 1390 cm3 a do 1600 cm3 – VR2B) Kit car, do 1600 cm3 skupina N s objemom nad 1600 cm3 a do 2000 cm3 RC5 skupina N s objemom do 1600 cm3 R1 (do 1600 cm3 – VR1A/VR1B)
Ak si porovnáme nové triedy s tými staršími, vidíme: - do triedy RC1 sú zaradené výhradne vozidlá WRC určené pre majstrovstvá sveta - trieda RC2 je veľmi rozsiahla, lebo sú v podstate zlúčené „vlaňajšie“ triedy 2 + 3, čiže v nej budú spolu vozidlá S2000 (atmosférické i 1,6 s turbom), R4, R5 a „N4“. Vozidlá R4 budú na konci roka 2014 končiť vo FIA majstrovstvách. - nová trieda RC3 úplne zodpovedá vlaňajšej triede 5 - nová trieda RC4 je tiež rozsiahla, lebo spojila v sebe až 3 „vlaňajšie“ triedy (6, 7 a 8). Sú v nej vozidlá skupiny A (včítane kitcarov), R2 do 1600 cm3 a skupiny N s objemom od 1600 cm3 do 2000 cm3. - v poslednej novej triede RC5 sú spolu spojené „staré“ triedy 9 a 10 (je totožná s triedou 9 MSR 2013 :), sú v nej teda vozidlá N do 1600 cm3 a vozidlá R1A aR1B.
Nové rozdelenie súťažných vozidiel do tried pre FIA majstrovstvá v rally stavia veľký otáznik pred Rally komisiu SAMŠ. Ak si totiž pokusne zatriedime vozidlá, ktoré sa zúčastnili MSR v roku 2013 podľa nového FIA delenia tried, zistíme, že 80% všetkých našich aut by bolo podľa nového systému v roku 2014 iba v dvoch nových triedach (RC2 a RC4), čo určite nie je optimálny stav.
Gabriela Szczeczinová Rally komisia SAMŠ
| | |  | |  | |
|
| | | | | |
1. |
Grzyb |
161 |
2. |
Drotár |
152 |
3. |
Kukučka
|
125
|
4. |
Majerčák |
99 |
5. |
Chvála
|
85 |
6. |
Hanuš |
81
|
7. |
Valoušek
|
75 |
8. |
Béreš ml.
|
72 |
9. |
Trencseny |
67
|
10. |
Cserhalmi |
65
|
1. |
L Racing s.r.o. B |
268
|
2. |
Drotár Autošport |
266 |
3. |
L Racing s.r.o. A |
196 |
4. |
Subaru Komárno RT |
111
|
1. |
Kundlák |
145
|
|
2. |
Haluška |
131
|
|
3. |
Švec |
128
|
|
4. |
Vrábeľ |
94
|
|
5. |
Šablatúra |
67
|
|
6. |
Debnár |
69
|
|
7. |
Polovka |
65
|
|
8. |
Pazderák
|
55 |
|
9. |
Revák |
39
|
|
10. |
Kacvinský |
30
|
|
| | | | | |
|