| |
Druhý deň HELL ENERGY DRING SALGO-GEMER RALLY 2010 začal skorým slnečným ránom. Na štart 2. dňa nenastúpili 3 posádky, ktoré odstúpili v priebehu 1. dňa a avizovali štart do 2. dňa: Šamo - Tischler, Žeňuch - Bačinský, Krupko - Harabin. Z UP ráno neodštartovala posádka Csente - Hrinko, odstúpili zo súťaže.
RS7 Zagyvarona - štart oneskorený o 30 minút z dôvodu oleja na ceste (technická porucha vozidla 00) - št. č. 10 / Orsák - Vajík / havária na RS, posádka je v poriadku ale odstupuje zo súťaže - havária št. č. 202 (maďarská rally 2), posádku odvážajú do nemocnice, zvyšok poľa Rally 2 má voľný prejazd.
V prvej RS dnešného dňa v rámci slovenského majstrovstva najlepšie začaliJozef Béreš, Grzegorz Grzyb a maďarský jazdec Bútor. Táto RS bola zároveň poslednou pre českú posádku so štartovným číslom 10 - Orsák – Vajík, ktorá vyletela z trate 5 kilometroch jazdy (posádka OK).
RS8 Kisterenye - pre technickú poruchu (motor) odstupuje Kupec Dnešná druhá RS8 Kisterenye je okruhovou skúškou s vloženým šotolinovým úsekom, ktorá viacerým posádkam „nevoňala" už pri obhliadke trate. Najlepšie si na nej viedli v poradí Béreš, Grzyb, Melichárek a Boroznaki.
RS9 - pre technické poruchy odstupuje z MSR2 Ollé a Puskádi Narýchlejší Béreš, Grzyb, Bútor pred Melíchárkom a Drotárom.
RS10 Organizátor po kontrole trate rozhodol o úprave itinerára a znížení počtu kôl z 3,5 na 1,5. Najrýchlejší Béreš, Grzyb, Boroznaki pred Trneným a Szíjjom.
Servis Pri vstupe posádok do servisu intenzívny dážď.
RS11 Zagyvarona Záver prvého dňa poriadne narušilo počasie. Dovtedy slnečný deň sa zmenil pred poslednou sekciou dňa na rally na vode a ľade v dôsledku vody a krúpov. Meškanie súťaže sa predĺžilo na 90 minút. Najlepšie si počínal Béres jr., za ním Bútor a Grzyb.
RS12 Kisterenye Vzhľadom na prietrž mračien ktorá zasiahla Salgotarján a okolie sa riaditeľ súťaže rozhodol nariadiť voľný prejazd na poslednej rýchlostnej skúške dnešného dňa.
Neoficiálne výsledky MSR2 v absolútnom poradí : 1. Béreš-Muller (S2000) 2. Grzyb – Zawada (S2000) +00.35.3 3. Melichárek-Lasevič (A8) +01.12.8
Ostatné výsledky najdete v sekcii výsledky.
Hlasy jazdcov po prvej sekcii 2. dňa: Przemyslaw Zavada ( polujazdec, št. č.7): Prvá dnešná RS je prekrásna, to je naozaj rally, tá druhý naopak nie je vôbec rýchlostná skúška pre nás. Je moc šmykľavá a rýchla s retardérmi. Dostihli sme na okruhu Bútora a išli sme za ním celý okruh, čo je 5 km, takže tam sme stratili nejaké sekundy, ale bojujeme. Momentálne sme druhí absolútne v MSR a bojujeme ďalej.
Róbert Muller (spolujazdec, št.č. 3): Tak v podstate dobre, prvú RS sme vyhrali pred Grzybom, snažíme sa strážiť si slovenský majstrák. Skúška veľmi šmýkala, takže bola trošku dramatická ale zvládli sme to dobre. No a tá druhá - okruhové skúšky sú pre nás nie príliž šťastné, dobehli sme Trneného, čiže keď sme prišli na rovinky dlhé s retardérmi, on má na Octávii predsa len dlhšiu brzdnú dráhu, takže nás spomaľoval, potom zase na rovinkách nám ušiel. Až keď sme do neho ťukli nás zbadal a pustil, takže máme trošku rozbitý predok. Máme ešte dve kolá pred sebou takže sa to môže úplne zmeniť.
Jaroslav Melichárek (št.č. 12 ) Prvá ranná RS mala asi pol hodinové zdržanie, takže sme úplne vychladli aj my aj technika. Vôbec sa mi nešlo dobre. Tam sme stratili niečo určite. A na tejto trati na okruhu na šotoline nám dvakrát zhasol motor, takže tak, ako sa dalo čakať. Inak v pohode, uvidíme v ďalších kolách.
Karel Trnený (št.č. 25). Bohužiaľ nám na prvej rýchlostnej skúške praskol držiak motoru, takže celú dobu to vibrovalo, takže sme museli ísť opatrnejšie druhú polku RS a celú ďalšiu. Ale pomaly sa posúvame ďalej. Vyzerá to tak, že chlapci v servise prišli na to čo presne je problém takže asi ideme ďalej.
Igor Drotár ( št.č. 22 ). Dnes sa ide presne tak ako včera, to znamená že hneď na prvej rýchlostnej skúške nám prestalo ísť auto, presne tá istá závada ako včera na prvej RS . Aj keď mechanici včera závadu opravili aj sme boli testovať auto, ktoré fungovalo. Takže nevieme čo sa stalo Auto ide ale zle, chvíľu ide chvíľu nie, strieľa, po absolvovaní prvej RS som mal dojem že ani nedojdeme etapu. Išli sme asi 30 km rýchlosťou, náhle sa to všetko opraví a auto funguje. Takto sa závodiť nedá. Pred servisom nám auto úplne zastalo, proste chyba elektroniky. Uvidíme či sa ju podarí odstrániť.
Zoltán Bessenyei (št.č. 29). Veľmi divné bolo prvé kolo, vidím to tak, že tá okruhová skúška nieje pre tieto autá. Všetky autá sú veľmi poškodené, videl som kopu defektov. My sme stratili zadný nárazník ani neviem kedy, stalo sa to, čo som predpokladal, dohonil som slabšie auto pred nami, našťastie hneď ako vedel nás pustil, ale je to nepríjemné obidvaja máme horšie časy. Zároveň musím povedať že RS Zagyvaronu si veľmi vychutnávam, je super. Vidím to tak, že odteraz ide o „prežitie“ Veľmi veľa áut sa poškodilo a nebude to lepšie, ale len horšie. Ostávam pri gumách ktoré už mám obuté z predchádzajúceho kola a pôjdem piánko, aby som prežil. Auto potrebujem, nechcem ho rozbiť.
Kovács Tibor ( št.č. 37) Môže byť, prvá RS sa nám podarila, druhá tak isto, len sme mali technické problémy, odpadol nám výfuk , stratili sme trochu výkon ale inak ok.
Ján Lipták ( št.č. 36) Nehodnotím dnešný deň kladne. Tá druhá rýchlostka je taká, ako keby nám oni darovali autá. Je to autokrosová RS. Myslím si že okruhová RS by nemal byť autokrosová , ale nech to je asfalt, jemná šotolina, tieto vozidlá nie sú autokrosové, sú to drahé autá na to aby sme ich tu zničili. Inak je všetko fajn, ale táto časť nie. Nebojím sa jej, je pekná, ale nie je to trať pre tieto autá.
Pali Nagy (št.č. 64) Nechcem radšej nič hovoriť, som vytočený, Maďarskí organizátori sa zaradením druhej rýchlostnej skúšky fakt „predviedli“. Je stvorená akurát tak pre dtmko. To čo človek za dva dni súťaženia nazbiera, dokážu na jednej rýchlostke úplne znulovať. Prvá RS je fakt super, vynikajúca, dá sa držať tempo, všetko ok, ale tá druhá to úplne .....
AK | |