 | SEZÓNA 2011 - Rally Košice |
| | | | | | | | | | |  | |  | | | Presne dva týždne ostávajú do momentu keď súťažné vozidlá zídu zo štartovej rampy v centre Košíc. Tento tradičný sviatok motorizmu na východe Slovenska bude aj toho roku obohatený o účasť kompletného jazdeckého poľa našich severných susedov, ktorí u nás zakončia seriál Platinum Majstrovstiev Poľska v rally. Košice dajú súčasne bodku aj za domácimi šampionátmi – DMACK Tyres Rally 2011 a Slovenským Rally Pohárom.
Prinášame vám pohľad na priebeh celého šampionátu v Poľsku, kde má rally dlhú tradíciu. Prvá - Rajd Polski sa uskutočnila v roku 1921 – pred 90 rokmi! Dlhšiu históriu má len Rally Monte Carlo (v tomto roku oslávil storočnicu). V Poľsku najstarší Automobilklub Krakowski vznikol v roku 1908. Prvá rally sa v poľskej zemi uskutočnila v dňoch 14. - 17. 8.1908 a to z Ľvova cez Przemysl, Nowy Sacz, Smokovec, Zakopane do Krakova.
Majstrovstvá Poľska (RSMP) pozostávajú v roku 2011 zo 7 súťaží: *Lotos Baltic Cup (18. - 20.02), Gdansk *Rajd Świdnicki-KRAUSE (8. - 10.04), Swidnica (Gory Sowie) *Rajd Karkonoski (10. - 12.06), Jelenia Gora (Krkonoše) *Rajd Rzeszowski (5. - 7.08), Rzeszow (Podkarpatie) *Rajd Dolnoslaski (2. - 4.09), Klodzko (Kotlina Klodzka) *Rajd Polski, Majstrovstvá Európy (23. - 25.09), Mikołajki (Mazury) *Rally Košice (14. - 16.10), Košice (Slovensko)
Do hodnotenia sezóny 2011 sa započítava 6 najlepších výsledkov. Rally RSMP pozostávajú z dvoch dní. Zvlášť sa boduje prvý a druhý súťažný deň, a za celú súťaž sa ešte prideľujú dodatočné bonusové body. Ako MSR, tak i RSMP má otvorený charakter – môžu v nich štartovať a bojovať o titul Majstra Poľska aj zahraniční súťažiaci. Francúzska posádka Bryan Bouffier – Xavier Panseri sa už 3 krát stala poľským majstrom. Niekoľko poľských posádok jazdí aj v Majstrovstvách Európy: Michal Solowow, Maciej Oleksowicz, Maciej Rzeznik, Szymon Ruta. Jediným Poliakom v Majstrovstvách sveta je Michal Kosciuszko.
Rally v zime Otváracou súťažou RSMP bol 7. Rajd Lotos Baltic Cup. Trate v Kaszubach (región Gdansk) boli vo februári také, aké bývajú erzety v Škandinávii (mráz, veľa snehu i ľadu). Viac ako 30 posádok na štarte, 26 v cieli. Bola to ťažká skúška, jazdilo sa v hlbokom snehu. Rally Lotos mala vzrušujúci priebeh a o víťazstvách a prehrách rozhodovalo i poradie na štarte. Kto jazdil prvý strácal čas pri prerážaní cesty. V prvý deň Solowow porazil Kajetanowicza jazdiaceho na čele. V druhý deň vyhrali bratia Bebenkowci pred Kajetanowiczom. V klasifikácii oboch etáp triumfoval Kajetan Kajetanowicz s Jaroslavom Baranom (Subaru Impreza) pred Michalom a Grzegorzom Bebenkovcami (Mitsubishi Lancer Evo IX) a Michalom Solowowom s Maciejom Baranom (Ford Fiesta S2000). Francúz Bouffier neštartoval. V bodovaní vozidiel s pohonom jednej nápravy zvíťazili Jan Chmielewski - Piotr Zegarmistrz (Citroen C2-R2).
Rally v Swidnicy Dávnejšie to bola Rally Elmot, teraz už fabrika Elmot neexistuje, a preto od roku 2011 má súťaž nový názov Rajd Swidnicki. Prvý aj druhý deň a tiež celú súťaž vyhrali Bouffier a Panseri (Peugeot 207 S2000). Na pódium sa dostali aj Michal Solowow - Maciej Baran (Ford Fiesta S2000) a Tomasz Kuchar - Daniel Dymurski (Mitsubishi Lancer Evo V). V Swidnicy sa uskutočnil poľský debut vozidla Citroen DS3-R3T a Jan Chmielewski - Maciej Wilk boli najlepší v kategórii vozidiel s jednou poháňanou nápravou.
Jelenia Gora Ďaľší triumf Bouffiera. Vyhral 1. a 2. deň – a aj celú rally. Za ním skončil Kajetan Kajetanowicz - Jarek Baran (Impreza) a Grzegorz Grzyb s Danielom Siatkowskim (Peugeot 207 S1600). Jan Chmielewski s Grzegorom Dachowskim boli znovu najrýchlejší v dvojkolkách.
Rzeszow Rajd Rzeszowski bol zaradený nielen do RSMP, ale tiež do MSR, FIA CEZ a navyše do Poľského pohára („druhá liga” v rally). V hodnotení RSMP opäť Francúzi získali kompletnú sadu bodov. Za nimi skončili Maciej Rzeznik - Przemyslaw Mazur (Peugeot 207 S2000) a Michal Solowow - Maciej Baran.
Kłodzko Trate v okolí Klodzka sú klasikou medzi poľskými rýchlostnými skúškami (napr. Spalona, Międzylesie). Prvý deň vyhral Bouffier, ale 2. deň priniesol epidémiu defektov. Smolu mal aj Bouffier, a tak 2. deň vyhral Kajetanowicz. V celkovej klasifikácii Rajdu Dolnoslezského zvíťazili Francúzi pred Kajetanowiczom a Grzybom.
Rajd Polski Táto súťaž sa započítava do RSMP aj ME, ale na štart v Mikolajkách sa postavili len 4 zahraničné posádky: Taliani Rosetti (Abarth Grande Punto S2000) a Vergnano (Fiat Grande Punto JTD), Čech Tlusťák (Škoda Fabia S2000) a Švéd Karlsson (Mitsubishi Lancer Evo X). Chýbal Bouffier (v rovnakom čase štartopval na Rally Sanremo). Pekné trate medzy Mazúrskymi jazerami, veľmi ťažké šotolinové erzety. O víťazstvo bojovali Kajetanowicz, Holowczyc (obaja Impreza R4), Bebenek, Kosciuszko (obaja Mitsubishi Lancer Evo X R4), Solowow, Oleksowicz (obaja Ford Fiesta S2000) a Grzyb (Peugeot 207 S2000). Rozdiely medzi nimi boli sekundové! V 2. deň Holowczyc vias stratil pre defekt, Oleksowicz zostal mimo trať, Lancer Kosciuszka sa prevrátil a to bol koniec jeho jazdy. Nakoniec sa najrýchlejším stal Kajetanowicz pred Solowowom (+10,3 s) a Grzybom (+26,3). Výsledky však ostali neoficiálne, lebo Cersanit Team podal protest na auto Kajetanowicza a jeho Subaru ostalo zapečatené a podrobí sa dôkladnej technickej kontrole za prítomnosti FIA technických komisárov, jej výsledky zatiaľ nie sú známe.
Na čele poľských rally v posledných sezónach stoja Kajetan Kajetanowicz, Michal Solowow, Tomasz Kuchar, bratia Bebenkovci. Francúz Bryan Bouffier sa toho roku sústreďuje na Majstrovstvá Francúzska a na IRC. V rámci RSMP štartuje len vo voľných termínoch. Leszek Kuzaj jazdí v roku 2011 nepravidelne a bez väčších úspechov. Mladý Wojtek Chuchala po doterajších štartoch v Poľskom pohári sadá do Imprezy oficiálneho importéra Subaru, vidieť, že robí pokroky. Asi polovica účastníkov RSMP jazdí autami s pohonom jednej nápravy. Neexistuje samostatná klasifikácia tejto kategórie, ale keby bola – majstrom by sa stal Jan Chmielewski (rok 2011 začal v Citroene C2-R2, potom presadol do nového modelu DS3-R3). Prím medzi dvojkolkami hrá Citroen – v RSMP sa jazdí Pohár Citroen Racing Trophy, podporovaný oficiálnym importérom. Čelné miesta získavajú Tomasz Gryc, Szymon Kornicki, Ariel Piotrowski. Jazdí sa aj Pohár Ford Fiesta R2, v ktorom štartujú napr. Mariusz Wozniczko a Rafal Stalmach.
Ako sme už spomínali, mená poľských a slovenských majstrov pre rok 2011 sa dozvieme 15. októbra 2011 na cieľovej rampe 37. Rally Košice.
Ďalšie informácie o tomto podujatí nájdete na webstránke organizátora www.rallye.sk.
Auto Klub Košice
| | |  | |  | |
| | |
| | | | | | |
1. |
Grzyb |
161 |
2. |
Drotár |
152 |
3. |
Kukučka
|
125
|
4. |
Majerčák |
99 |
5. |
Chvála
|
85 |
6. |
Hanuš |
81
|
7. |
Valoušek
|
75 |
8. |
Béreš ml.
|
72 |
9. |
Trencseny |
67
|
10. |
Cserhalmi |
65
|
1. |
L Racing s.r.o. B |
268
|
2. |
Drotár Autošport |
266 |
3. |
L Racing s.r.o. A |
196 |
4. |
Subaru Komárno RT |
111
|
1. |
Kundlák |
145
|
|
2. |
Haluška |
131
|
|
3. |
Švec |
128
|
|
4. |
Vrábeľ |
94
|
|
5. |
Šablatúra |
67
|
|
6. |
Debnár |
69
|
|
7. |
Polovka |
65
|
|
8. |
Pazderák
|
55 |
|
9. |
Revák |
39
|
|
10. |
Kacvinský |
30
|
|
| | | | | |
|