AKTUALITY
2 / 102
 Subaru Komárno: „Na troch kolesách to nejde.

Mário Csente s Petrom Těšínskym sa na úvodné podujatie slovenského šampionátu v rally, ktoré sa konalo v Maďarskom Miskolci veľmi tešili. Nakoniec ich však zradilo ich Subaru Impreza WRX STi, ktoré sa snažili naučiť jazdiť iba s pohonom troch kolies.



Už na teste, ktorý Subaru Komárno Rally Team absolvovalo neďaleko maďarského mesta Ózd prišla prvá zlomená poloos. Posádka, spoločne s mechanikmi si povedali „nevadí, stáva sa“, vymenili poloos a tešili sa na štart súťaže. Tomu predchádzal v piatok podvečer prológ na štadióne, ktorý sa síce nezapočítaval do celkových výsledkov, bol však pre všetkých súťažiacich povinný. Naostro začala súťaž začala až v sobotu večer, keď na všetkých prítomných čakalo päť rýchlostných skúšok, ktoré museli absolvovať za tmy. V prvej z nich išlo všetko podľa plánov, v druhej Mário pocítil, že so Subaru nie je niečo v poriadku. Ako sa ukázalo, dôvodom bola prasknutá poloos. Prvá myšlienka, ktorá posádke napadla, bolo odstúpenie zo súťaže, napokon však zhodnotili, že budú pokračovať ďalej s pohonom iba troch kolies. Vyplatilo sa, v cieli prvej etapy z toho bolo druhé miesto v triede 3 a samozrejme aj prvý bodový prídel. Po návšteve servisnej zóny, kde mechanici odstránili poruchu, sa vybrala posádka Subaru Komárno Rally Teamu na štart prvej nedeľnej rýchlostnej skúšky. Tu hneď na štarte opäť praskla poloos Subaru Impreza WRX STi. V tom momente bolo jasné, že nemá zmysel pokračovať. „V prvom rade musím povedať, že som vôbec netušil, že niekde v Maďarsku môžu byť také krásne a navyše aj náročné trate ako sú v okolí mesta Miskolc. Fakt, boli úžasné. Čo sa týka nášho trápenia s autom, neviem, čo sa deje, doma po rozobraní jednotlivých dielov budeme múdrejší. Myslím si však, že tú trojkolkovú jazdu zo soboty nevydržal centrálny diferenciál a elektronika bola proti ďalšej jazde. Je to veľká škoda, naozaj sa mi trate v Miskolci nesmierne páčili a chcel som na nich poriadne zabojovať. Nič to, treba to rýchle hodiť za hlavu a pripravovať sa na Rally Prešov. Som rád, že aspoň druhá posádka nášho tímu dojazdila až do cieľa, za čo jej ďakujem. Samozrejme ďakujem aj partnerom nášho tímu a mechanikom za obetavú prácu,“ opísal problémy s vozidlom Mário Csente.


Tou druhou posádkou, ktorú Mário vo svojej reči spomínal, bola maďarská dvojica, dôverne známa aj slovenským divákom, István Radó – Szilvia Kovács, ktorý sa už klasicky predstavili divákom v spolupráci s Hondou Civic. Výsledkom ich snaženia bolo po oba súťažné dni víťazstvo v triede 7, k čomu im gratulujeme.


Foto: autosportfoto.sk/Tibor Szabosi
Miro Majláth


PORADIE 2014


JAZDCI MSR
1.  Grzyb 161
2.  Drotár 152
3.  Kukučka
125
4.  Majerčák 99
5.  Chvála
85
6.  Hanuš 81
7.  Valoušek
75
8.  Béreš ml.
72
9.  Trencseny 67
10.  Cserhalmi 65
 
SÚŤAŽ TEAMOV
1.  L Racing s.r.o. B 268
2.  Drotár Autošport 266
3.  L Racing s.r.o. A 196
4.  Subaru Komárno RT 111
 
JAZDCI SRP
1.  Kundlák 145

2.  Haluška 131

3.  Švec 128

4.  Vrábeľ 94

5.  Šablatúra 67

6.  Debnár 69

7.  Polovka 65

8.  Pazderák
55

9.  Revák 39

10.  Kacvinský 30

   rallyportal.sk - internetový portál o slovenskej rallyrp @ rallyportal . sk Copyright © 2011 rallyportal.sk